2018. január 17., szerda

Tüntetés

Én rendkívül türelmes embernek tartom magam, viszont az emberi hülyeségre kurvára allergiás vagyok!
Egy ilyen témához nyúlni pártatlanul nem lehet, úgyhogy leszögezem az elején, én teljes mellszélességgel a tüntetők mellett állok!
Mostanság sok olyan (az esetek túlnyomó többségében 20-30 éves emberek által írt) bejegyzést/hozzászólást olvasok, ahol nem hogy nem támogatják, egyenesen ellenzik ezt a tüntetést. A legtöbb indok a következő: "Én is voltam iskolás, nekem is volt sok órám, azt' mégse nyavalyogtam!" És nekem ilyenkor két dolog jár a fejemben.
1.) Ez tényleg egy  normális érv?
Mármint, erre lehet értelmesen válaszolni egyáltalán? Tapsolnom kéne, hogy kibírta, vagy gratulálni? Neki is ugyanannyi joga lett volna tüntetni, mint a mostani diákoknak.
Képtalálat a következőre: „gif ucenje”2.) Lehetsz akármennyi idős, tuti nem ILYEN volt a helyzeted.
Már nekem jobb volt a helyzetem, mint az egy évvel alattam járóknak! Ebben az esetben 1 évről beszélünk és az alattuk lévőknek is rosszabb, úgyhogy lehet szar volt, de nem hiszem, hogy ilyen szempontból.

Természetesen, hogy elkerüljem a félreértést: Nem azzal van a baj, hogy nem támogatod ezt a mozgalmat! Simán lehet, hogy miután ÉRTELMEZTED az egész LÉNYEGÉT te úgy érzed, nem tudsz ezzel azonosulni, de nem, itt nem ez van! A baj az ott kezdődik, hogy a sok (rengeteg jelzőt használhatnék, de mivel támogatom a kulturált nyelvhasználatot, ezért a balfasz szinonimáit a tudatlan szinonimáira cserélem) tudatlan még csak nem is veszi a fáradtságot arra, hogy értelmezze azt, ami miatt fel van háborodva.
Nem, nem az a baj, hogy 8 órát kell ülni az iskolában, az a baj, hogy 8 órát kell ülni egy olyan épületben, ami sokszor nem tud megfelelő körülményeket biztosítani. Sok olyan intézmény van, ahol pl nincs fűtés. Ez elvárható bárkitől? Nem.
Képtalálat a következőre: „aggressive writing”
Nem az a baj, hogy sok a tanulnivaló, hanem az hogy ennek a felét nem tudom alkalmazni. Ugyanis nem az az elvárás, hogy a diák megértse és alkalmazni tudja a tanultakat, hanem, hogy számonkérésnél vissza tudja mondani.
Nem az a baj, hogy sok a tankönyvem, hanem az, hogy a fele használhatatlan! Telis-tele elírással, hibás ábrával, pontatlan adatokkal.

Az baj, hogy a tanár nem választhatja meg a könyvet!
Az nem baj, hogy heti öt testnevelés van, de az baj, hogy erre sok iskola nem tud helyet biztosítani! Ennek pedig így semmi értelme.
school GIFAz baj, hogy egy szakiskolának megszabják a módszereit! Az is baj, hogy lecsípnek az óraszámaiból, hiszen ekkor az igazgatónak dönteni kell, hogy a szakórákból vagy a közismereti tárgyakból vágjon le, ezáltal így is-úgy is hátrányba kerül a diák.
Ahogyan az is baj, hogy a tanároknak nem tudnak megfelelő eszközöket biztosítani! Röhejes, hogy saját maguknak kell gondoskodni a krétáról/táblafilcről!
Érthetetlen, hogy egy alsós kölyöknek annyi órája van mint nekem, és érthetetlen, hogy akár 10! kilós táskát kell cipelnie! Ez nem egészséges.
Az iskolába nem erkölcstan és öt tesi kéne, nem is szexuális felvilágosítás alsóban, hanem sokkal több olyan óra és olyan tanár aki megtanítja a gyereket gondolkozni! Nagyon fontos a lexikális tudás, igen, de mit érünk vele, ha nem tudjuk átültetni gyakorlatba? Fontos az erkölcs, de nem kell ezt heti óraszámba venni. Minden tantárgy fontos, de nem az alkalmazható részét tanítják, így pedig értelmét veszti az egész.
Nem kortárs költők sokszor igen elbaszott elbaltázott műveit kell oktatni másodikban. Ez ráér később, mikor a gyereknek már van erre rálátása! Ehelyett normális tankönyvek kellenének hozzáértő emberektől.

Ezeket kéne megérteni a sok elmaradott marhának. Hiába mondod, hogy te is jártál iskolába, mégis elég iskolázatlannak tűnsz!

Azt mondod nem tudnak a fiatalok elérni ezzel semmit? Azt mondod csak nyavalyognak? Nos, akkor elég tanulatlan vagy, ha nem az lennél már rég megtanultad volna, hogy igenis a fiataloknak van a legnagyobb húzóereje!

Ezért, kérlek ne legyél ignoráns tahó! Tájékozódj mielőtt szembemész bármivel, ha ez megtörtént, akkor pedig a normális érvekre és magyarázatokra, te is hasonlóan értelmes érvekkel reagálj.

high school thank you GIF


Köszöntem! A sárga pulcsis lány! 




1 megjegyzés: